kilo

Web sitemize hoşgeldiniz!


1 Haftada 5 Kilo Verdiren Diyet


Tarih: 11-07-2012 | Saat: 14:53:32 | Ekleyen: Sibel Kartal
1 Haftada 5 Kilo Verdiren Diyet

Düşük Karbonhidrat diyeti olarak adlandırılan Karbohidrat diyeti, Atkins diyetine benzemekte ve düşük oranlı karbonhidratlı besinlerle diyet yapma stratejisini amaçlamaktadır. Ancak atkins diyetinde günlük 100 gramdan fazla karbonhidrat tüketilebilinirken Karbonhidrat diyetinde hiç bir şekilde 100 gramlık karbonhidrat beslenme sınırı aşılamamaktadır. Karbonhidrat diyetinin felsefesinde glisemik indeks değerini yüksek tutmak insülin salgılanmasını artırmak ve bu sayede kan şekeri değerini belirli bir seviyede sabitleyerek açlık hissinin oluşmasını önlemek yatmaktadır.

Düşük karbonhidrat diyetinde protein tüketimi:

Proteinlerin yağa dönüşüm hızı fazla olduğu için günlük protein alımı, tüketilecek toplam besin gruplarının % 30 unu geçmemelidir. Günlük tüketim içerisinde yağ oranı en az % 55 karbonhidrat tüketimi, günlük besin alımının maksimum % 15 i olmalıdır. Karbonhidratların ve proteinlerin 1 gramında 4,1 kalori bulunurken, 1 gram. yağda ise yaklaşık 9,3 Kalori bulumnmaktadır. Diğer bir ifade ile 1günlük 2000 kalori enerji alabilmek için 145g protein, veya buna eşdeğer olacak şekilde 120g karbonhidrat veya yaklaşık 75g yağ tüketilmelidir.

Karbonhidrat diyetinde ne tür gıdalar tüketmeliyiz?

Bu genel bir sorudur, yediğimiz hemen hemen her tür gıdada karbonhidratlar bulunmaktadır. Özellikle tahıl ürünleri karbonhidratlar bakımından zengindir. Biz karbonhidrat diyetinde daha çok et, balık, peynir, yumurta, meyve / sebze
ve süt ürünleri gibi protein yönünden zengin besinlerle diyetimizi sınırlandıracağız. İlk bakışta bu çok dengesiz bir beslenme modeli gibi size görünebilir. Ancak proteince zengin gıdaların sizlere sunduğu çeşitlilik ve de besleyici değer, iyi bir diyet listesi oluşturmanızı oldukça kolaylaştıracaktır.

Düşük Karbonhidrat diyeti genelde diğer diyet listelerinin aksine, sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeğinden oluşan 3 ana öğünden ibarettir. Aşağıdaki düşük karbonhidrat diyetini 15 gün uygularsanız 2 haftada 5 kilo verdiren dir etkiye kavuşursunuz. Hem de hiç açlık çekmeden…..

KAHVALTI – Düşük Karbonhidrat diyeti

Ideal kahvaltı için aşağıdaki gıdalar tüketilmelidir: Kepekli ekmek, krem peynir, yumurta, jambon, ayran, yoğurt, peynir, beyaz peynir, somon füme, vb

ÖĞLE YEMEĞİ – Düşük Karbonhidrat diyeti istesi

Öğle yemeği et ağırlıklı olmalıdır.
Hindi, somon, uskumru ringa, alabalık, levrek, geyik eti, tavuk, pirinç, düşük carb makarna, sebze, salata dan oluşan güzeş bir diyet formülü ile beslenilmelidir.

Akşam YEMEĞİ – Düşük Karbonhidrat diyeti istesi

Akşam yemeğinde mümkünse 15 gram dan fazla karbonhidrat tüketilmemelidir. Sebze ve meyve ağırlıklı bir diyet menüsü oluşturmak serbesttir. Böylece uyku esnasında vücut fazla ağları yakarak enerjiye dönüştürür. Bu da bizim için sağlıklı zayıflama anlamına gelecektir.


Sayfayı Paylaş:



Bu yazı 1819 defa okunmuştur...

diyeceklerim var!

Yorum yazarken lütfen;
Adınız Soyadınız   :   
E-Mail Adresiniz   :   
Şehir Seçiniz   :   
Puan Veriniz   :   
Yorum Konusu   :   
Yorumunuz   :