kilo

Web sitemize hoşgeldiniz!


Egzersiz Hareketleri ve Faydaları


Tarih: 27-04-2012 | Saat: 11:57:01 | Ekleyen: Sibel Kartal
Egzersiz Hareketleri ve Faydaları

Çeşitli sorunlar için değişik egzersiz hareketleri mevcut ve her egzersiz hareketinin faydaları farklı. Egzersiz yapılmadan önce neden yaptığınızı bilmek gerekiyor ve bence en doğrusuda bu olacaktır. Bu bilgiler için aşağıda gerekli maddeler verilmiştir.


 

1. Egzersiz sırasında kalp atışlarımız hızlanır

Vücudumuza daha fazla kan pompalanır. Böylece hücrelerimize ve dokularımıza giden kan Oksijen miktarı daha fazla yoğun olur. Bu Oksijen vücudumuzun yakıtıdır ve enerjimizi artırır. Eğer kendimizi yorgun, bitkin, halsiz hissediyorsak kanımızın daha hızlı akmasını sağlayacak egzersiz hareketleri yapmamız gerekir. Bu sayede bu rahatsızlıklarımızdan çok kolay bir şekil de kurtulabiliriz.



 

2. Egzersiz Ruh halimizi iyileştirir.

Vücudumuzun mutluluk hormonu olan endorfin salgısını hızlandırır. Kendimizi mutsuz hissediyorsak üzgünsek oralimiz bozuk ise bir deniz kıyısı bir orman veya bir parkta yürüyüş yapın. Sonra moralimizin düzeldiğini kendimizi iyi hissettiğimizi göreceğiz.



 

3. Egzersiz yoluyla sağlıklı ph dengemizi sağlamış olur

vücudumuzda artan oksijen ph seviyesini dengeler. Bunu dengeleyemezsek kanser, eklem romatizması, egzama ve hatta kanser gibi hastalıklara yakalanma riskimiz daha yüksektir. Egzersiz yaparak bu hastalıklardan uzak kalabilir, daha sağlıklı ve canlı bir duruma ulaşabiliriz.



 

4. Egzersiz sağlıklı düzeni kilo vermemizi sağlar.

Sağlıklı yiyecekler, içecekler seçimleriyle birlikte kilo vermemizin en düzenli yoludur. Metabolizmamızı harekete geçirir, kalori miktarımızı artırır. Yağ yakıcı bir aerobik vücut geliştirme çalışması kilo vermemizde bize yardımcı olur. Kaslarımız yağlarımıza göre daha fazla enerji yakarlar, Bu yüzden ne kadar kaslı bir yapıya Sahip olursak o kadar fazla kalori yakarız.



 

5. Sağlıklı bir şekilde kilo almamızı sağlar.

Bazı insanlar yerine göre kilo vermek yerine kilo almak isterler. Kaslı bir vücut'a ve sağlıklı bir kiloya ulaşmanın tek yolu Düzenli bir şekilde egzersiz yapmak ve yediklerimize içtiklerimize dikkat etmek yani diyet yapmaktır. Ağırlık çalışmaları ve egzersizler vücudumuzu daha dinamik hale getirir, Bu egzersizler kas yapılanmasına Yardımcı olduğu gibi vücudun direncini de artırır.



 

6. Egzersiz Esnek olmamızı sağlar.

Pasif egzersizler veya yoga vücutta esnekliği sağlar. Vücudumuzun esnek olması, sağlam olması demektir. Buda ömrümüzü uzatan Faktörlerden birisidir. Vücudun daha esnek olması kişinin hareket kabiliyetini artırır, daha hareketli yapar.  Vücudumuzdaki gerginlikleri azaltır sonuç olarak hayatımızı daha sağlıklı kaliteli yapar.



 

7. Egzersiz vücut direncimizi artırır, dayanaklılık sağlar.

Enerjimizi artırır, yaşımızın ilerlemiş olmasının nedeniyle güç kaybımızın daha aza indirir. Egzersiz yapmak. Ağırlık çalışmaları, dayanıklılık egzersizleri, vücut geliştirme egzersizleri vücut direncimizi artırmanın en güzel ve etkili yoludur.



 

8. Egzersiz yapmak, Çevikliği artırır.

Sabah erken saatlerde koşu yapmak, trambolin üzerinde zıplamak, bir kaldırım kenarında sokakta, veya ormanda yürüyüş yapmak, sağlıklı olmamıza çok faydası vardır. Bunlar beynimizi çalıştıran egzersizlerdir. Vücudumuza uyum sağlamaya yardımcı olurlar.



 

9. Vücudumuzu Toksinlerden arındırır.

En önemlisi yaşlanmamızı yavaşlatır. Beynimizde oluşacak erken yaşlanmayı daha aza indirir. Vücudumuzda oluşacak hastalıkları tetiklemez ve sağlıklı bir şekilde yaşam süreriz.



 

Egzersiz, günümüzde Türkiye genelinde % 25 e varan bir oran yapmaktadır, egzersiz'i uygulamaktadırlar. Bu oranı yükseltmek siz değerli okur everlere, insanlarımızın duyarlılığına kalmıştır. Sağlıklı bir yaşam için Egzersiz yapmalıyız. Yaptığımız Süreçte faydalarını göreceğiz ve tanıdıklarımıza çevremize tavsiye ederek Daha fazla kişiyi Egzersiz yapmaya davet ediceğiz.


Sayfayı Paylaş:


bel egzersiz hareketleri, boyun egzersiz hareketleri, evde egzersiz hareketleri, hamilelikte egzersiz hareketleri, bel fıtığı egzersiz hareketleri,

Bu yazı 7335 defa okunmuştur...

diyeceklerim var!

Yorum yazarken lütfen;
Adınız Soyadınız   :   
E-Mail Adresiniz   :   
Şehir Seçiniz   :   
Puan Veriniz   :   
Yorum Konusu   :   
Yorumunuz   :