kilo

Web sitemize hoşgeldiniz!


Kilo Alma Yöntemleri


Tarih: 21-04-2012 | Saat: 17:23:42 | Ekleyen: Sibel Kartal
Kilo Alma Yöntemleri

Kilo alma için diyet listesi hazırladınız kendinizi buna motive ettiniz peki kilo almak bu kadar kolay mı önünüze hiç mi engel çıkmayacak? Bu yazımızda kilo alma serüveninizde önünüze çıkacak engelleri nasıl aşacağınızı kilo alma yöntemleri ile birlikte anlatacağız.

Kilo alamanın sebepleri tespit edilip ve de tedavi edilmesinden sonra kilo almaya yönelik diyet programı uygulanmalıdır.

Kilo Alma Yöntemleri;

Metabolizmanın hızı gün içerinde farklılık gösterir (sabah ve öğlen). Gündüz hızlı çalışırken akşam saatlerinde ise yavaşlar. Metobolizmanın hızının yavaşladığı devrede yenilenler daha kolaylıkla kiloya dönüşür. Örneğin sumo güreşçileri kilo almak için gündüzleri uyuyup akşamları beslenmektedirler.

Genç yaşlardayken metabolizma daha fazla çalışırken 30 lu yaşlardan sonra yavaşlamakta ve kilo alımı daha rahat olmaktadır.

Kilo alma diyeti kişinin kendi özellikleri gözönünde bulundurularak oluşturulmalıdır. Kilo almak için kaç kalori günlük enerji ihtiyacınız olduğu belirlenmelidir.

Kilo almak için diyet programı kişinin yaşı, cinsiyeti, günlük fiziksel aktivitesi, bazal metobolizma hızı gibi unsurlar gözönünde alınarak hazırlanmalıdır.

Kilo alma için günlük alınması gereken kalori miktarına 500 ila 1000 kalorilik bir ekleme yapılmalı. Örneğin kişinin günlük normal enerji ihtiyacı 2500 kalori ise 3000- 3500 kalori sağlayan bir beslenme programı oluşturulmalıdır. Kalori miktarında yapılacak artış karbonhidratların arttırılmasıyla olmalıdır.

Kalorisi yüksek ama hacim olarak küçük besinlere yer verilmelidir. 3 ana öğüne ek olarak 2-3 ara öğün de kilo alma programında yer almalıdır. Karbonhidrat, protein, yağ arasındaki oran dengeli olmalıdır.

Yağlanma şeklinde kilo alımını önlemek için egzersiz yapılmalıdır. Günlük alınan kalori miktarı harcanan enerjiden yüksek olmalı. Bu yüzden besinlerin ne kadar kalori içerdiklerini öğrenip günlük beslenmenizde ne kadar kalori aldığınızı bilmelisiniz.

Kilo alma sürecinde spor ve egzersiz yapılması yağlanmadan kas kütlesinin artması biçiminde kilo alımını sağlar.

Kilo alma programı uygulanırken tek yönlü beslenmeden kaçınılmalıdır. Tüm besin gruplarına yer verilmelidir. Kilo almak için diyet programı oluşturmada güçlük çekiyorsanız diyetisyen yardımı alabilirsiniz.

Sağlıklı kilo almak için beslenmenin vitamin, mineral ve diğer gerekli maddeleri yeteri kadar içermesine dikkat edilmelidir. B vitaminleri kilo alma da destek sağlar.

Geceleyin yatmadan birkaç saat önce yenilen yiyecekler daha kolay kiloya dönüşür. Sindirimi zorlamayacak ama kalorisi yüksek yiyecekler tercih edilmelidir.

Sporcuların kullandığı enerji artırıcı, kilo aldırıcı karbonhidarat ürünleri bulunmaktadır. Bu tür kilo aldırıcı ürünlerin 100gr yaklaşık 350 - 400 kalori arasındadır. 1 litre sütle karıştırıp gün içerisinde birkaç defa da bunu almak ekstra kalori alımı için bir yoldur. Ayrıca yine sütün içerine birkaç kaşık bal 4-5 kaşık süt tozu ekleyebilirsiniz.

Bu tür sporcu gıdaları çok sayıda bulunmasına rağmen kalite hepsinde aynı olmayabilir. Sahte ya da zarar verici ürünlerde bulunabilir. Bu yüzden iyi bir firmanın ürününü seçmeye özen gösterin ve de çok uzun aralıklarla kullanmayın. Bu tür sporcu gıdalarını kilo alma diyeti'nde belli bir süre kullandıktan sonra ara vermek daha doğru olur.


Sayfayı Paylaş:


bitkisel kilo alma yöntemleri, ahmet maranki kilo alma yöntemleri, kesin kilo alma yöntemleri, kolay kilo alma yöntemleri, en hızlı kilo alma yöntemleri,

Bu yazı 14883 defa okunmuştur...
kilo alma yöntemleri bitkisel
ercan
Aydın
kilo alma yöntemleri bitkisel
kilo alma yöntemleri bitkisel
Bu yorum 28-09-2012 10:59:28 tarihinde yazılmıştır...
"bitkisel yöntemlerle kilo almak istiyorum iştahsızlık sorunum var kilo alma yöntemleri araştırırken sitenizi buldum çok faydalı bilgiler var teşekkür ederim."


diyeceklerim var!

Yorum yazarken lütfen;
Adınız Soyadınız   :   
E-Mail Adresiniz   :   
Şehir Seçiniz   :   
Puan Veriniz   :   
Yorum Konusu   :   
Yorumunuz   :